
Klant
Ministerie VWS
Jaar
2013
Doel
Lancering van de NIX18 campagne/sociale norm
true
Introductie NIX18
Toen bekend werd dat het vanaf 1 januari 2014 voor jongeren tussen de 16 en 18 verboden was om alcohol of tabak te kopen, werd exPRtease benaderd om de PR te verzorgen voor de campagne om de sociale norm te veranderen: NIX 18. Plan van aanpak: 48 bekende en minder bekende moeders, sporters, zangers, presentatoren, psychologen, jongerendeskundigen en rappers vertelden wat zij dachten van NIX: niet meer roken en drinken onder de 18. Deze verhalen dienden als inspiratie en herkenning voor iedereen die te maken heeft met dit nieuwe beleid en zijn te vinden opwww.nix18.nl. De campagne werd feestelijk en letterlijk afgetrapt door Feyenoord-trainer Ronald Koeman en staatssecretaris Martin van Rijn in aanwezigheid van veel landelijke media. Dezelfde dag was er speciaal voor Metro een les van NIX met de leerlingen van Meester Bart, die de dag erna samen met de staatssecretaris een half uur over NIX18 in gesprek gingen in Pauw en Witteman.