top of page
ABN AMRO: digitale inclusie

Klant

ABN AMRO

Jaar

2022

Doel

Het genereren van publiciteit (zowel in-als extern) voor de resultaten van het onderzoek omtrent digitale inclusief

ABN AMRO: digitale inclusie

Binnen twintig jaar is één op de vier Nederlanders ouder dan 65 jaar, en zijn er meer dan anderhalf miljoen 80 plussers. En - tegelijkertijd - zal de digitalisering van onze samenleving onverminderd doorgaan. Dat is, tot nu toe, niet altijd een geweldige match. Ouderen willen graag onderdeel blijven van de samenleving. En als bank wil ABN AMRO dat alle klanten, dus ook de ouderen mee kunnen komen en juist profiteren van de mogelijkheden en voordelen van de digitale tijd. ABN AMRO maakt werk van digitale inclusie en doet hiertoe uitgebreid onderzoek onder drie generaties. De resultaten van dit onderzoek worden gebruikt voor een interne en externe PR aanpak (bestaande uit een PR toolkit, een online press room, een lokale/regionale aanpak en uitgebreide mediabenadering) en een branded content campagne in samenwerking met AD. Voor de branded content campagne zijn diverse familiegeneraties geïnterviewd.

bottom of page